fredag 9. september 2011

Hjemme hos: Kine og Hogne

Kine er min barndomsvenninne. Hun har alltid vært utrolig god til å tegne, spille gitar og synge. Hun er et multitalent, og det skinner igjennom i det sjarmerende huset hun har kjøpt sammen med kjæresten sin i Tromsø- Jeg og min kjære var så heldig å få besøke dem nå i sommer da vi var i Nord-Norge. Her er noen bilder fra hjemmet deres:

 Kjøkkenkroken.Brikkene som ligger på bordet er laget av tanten til Kine.
 Kine har skrudd (Med skruer, ikke kraft!) lokkene selv opp i hyllen, som hun også har malt. Lur måte å oppbevare krydder og teposer.
 Bildet som henger over sofaen har Kine laget selv. Hun selger også kunst, så hvis dere vil komme i kontakt med henne, er det bare å si fra til meg. Hun har dessverre ikke noen hjemmeside.Bordet har Kine laget selv av en europall med bein fra maxbo. (Tror jeg det var)
Lyslenke og drivved. Koselig.

 Stolen har Kine kjøpt på en bruktbutikk i Tromsø.
Hyllene som Kine har hengt opp her i stuen, er egentlig nattbordsskuffer. Men passer jo veldig bra i stua også.


Kontrabassen til Hogne. Bildet laget av Kine. De matcher jo til og med. Som skapt for hverandre!

Ha en fin helg.
Håper været som var her i Oslo i dag holder til i morgen.
Jeg skal nok ligge inne i sengen min og bare lese og bli frisk, men dere andre. Kos dere!

Hilsen Sanne M

6 kommentarer:

  1. Fint og presonlg hus!!
    Likte spesielt godt det grønne hjørnet: den gamle sofean og skufffenen på veggen!
    Inspirerende!
    Gøy med sånne venniner!!:)
    Janni

    SvarSlett
  2. Veldig fint hjem dette, sanne:) Hun er ei jente med sans for detaljer:)
    Skjønner godt du trives her:)
    Fin helg til deg fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Koselig kjøkkenkrok:) Og så lurt å skru i krukkene da! Et sjarmerende hjem<3

    SvarSlett
  4. älskar hennes konst, hon måste lägga upp den på en blogg eller facebook-sida åtminstone!!

    SvarSlett
  5. Hello!
    I found the decor very inspiring!
    I loved your visit!
    Have a beautiful day!
    Sweet Kisses!
    Maysa

    SvarSlett
  6. så kule bilder :) spesielt det nederste :) Og lyslenken, er helt hektet på lyslenker om dagen :P

    SvarSlett

Fordi små ord gjør dagen litt større.