søndag 26. september 2010

Bokmorgen.




Det er søndag. Lyset kommer inn og legger seg å sover mellom støvet i vinduskarmen. Dynen er varm. Føttene hans stikker ut nederst ved enden av sengen. Det er høst. Jeg kan lukte det nå. Jeg kan lukte at det er høst. At vi snart skal ligge tett under et pledd og hviske hemmeligheter til hverandre. At bladene faller i bakken. Råtner. Blir til jord. Høst, tenker jeg. Stearinlys. En god bok. Tøfler med hull under helen. Det er fint det, veldig fint. Han bøyer seg mot meg, planter et kyss i pannen min, smiler med smale øyne. "Skal vi lese en bok?" sier han. Jeg nikker.

Også gjør vi det.

4 kommentarer:

  1. Åh .. Så koselig å lese ;) Du har funnet den rette ;)

    Ha en fin uke som kommer :)
    Klem fra meg til begge to :)

    SvarSlett
  2. nydelig stemningsrapport fra en herlig søndag morgen:)

    Finfin mandag ønskes deg fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Hei på dæi!
    Så koselig skreve! Flink du e!
    Høst e herlig når man kan ligge under dyna sammen og lese en bok.
    klæm

    SvarSlett

Fordi små ord gjør dagen litt større.